lördag 25 januari 2014

Dag 5: Halvvägs igenom

Hej!

Jag är nu inne på femte dagen. Det känns konstigt att föreställa sig att jag inte har ätit något sen i måndags. Jag har bara druckit olika juicer och vatten. (Och psyllium-och-ler-drinkar för att rensa tarmarna då jag ändå är på gång.)
Jag har tappat några kilon. Exakt hur många kan jag inte säga, för jag saknar våg, men jag har märkt att jag är mindre helt enkelt.
Idag och igår kände jag mig inte så värst hungrig. Klockan är snart elva nu, men har inte alls känt mig hungrig.

Det intressanta när man fastar är att man lägger märke till dofter på ett annat sätt. När jag var i butiken igår så gick jag förbi brödhyllan. Där höll en arbetare på att lasta av nybakta bröd i hyllan och det luktade himmelskt av det nybakta brödet! Tidigare skulle jag knappt ha lagt märke till doften.
Men jag blev inte heller frestad att köpa ett bröd och äta det. Varför skulle jag det, jag var ju på fasta?

Skulle det inte vara för att jag har annat program i början av februari skulle jag säkert ha kunnat fortsätta fastan i mera än 10 dagar. Men vad kan man. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar