måndag 20 januari 2014

Tio äpplen (och en korg grönsaker) om dagen håller doktorn borta, kanske?



Imorgon börjar jag en juicefasta som ska vara i ungefär tio dagar. Jag har fyllt kylskåpet med ekologiska frukter och grönsaker och lånat en juicepress. Imorgon klockan nio på morgonen fram till den sista januari så tänker jag inte leva på något annat än hempressad juice och vatten.

Det finns flera orsaker till varför jag tänker göra detta. Dels för att rena kroppen från slagg och toxiner, dels också för att be och läsa bibeln. Jesus sade: ”Detta slag kan icke drivas ut genom något annat än bön och fasta.” - Mark 9:29. Det finns flera berättelser i bibeln där människor fastar för att söka Gud.

Den mänskliga kroppen är gjord för att kunna fasta regelbundet. Fasta är inte detsamma som svält. Fasta är att rena kroppen en liten period, svält är om man skulle fortsätta att vara utan mat efter det. Man kommer inte att kollapsa och man kommer inte att dö, kroppen är designad för att kunna göra detta.

Det är också ett ytterst intressant experiment och det ska bli spännande att se vad som händer. Hur kommer mitt psyke och min fysik att påverkas av detta? Människor som har juicefastat har rapporterat fantastiska resultat. Jag ser verkligen framemot detta.



 Jag kommer att rapportera om hur detta experiment framskrider. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar