onsdag 26 februari 2014

Recept: Fake blod

Skummet är där för att jag började tvätta bort det INNAN jag kom på att fota det.

Välkommen till "Cooking with Lille John".
I dagens inlägg ska jag berätta om ett recept på fake blod. Detta recept är väldigt enkelt och billigt att tillverka. Du kan använda det vid photo shoots, allmän prydnad eller vad som helst. Dessvärre passar det inte så bra på kläder eller hud.

Recept:
Mörk Sirap
Röda färgämnen som man sätter i mat
Vatten, beroende på hur tjock du vill ha det.
(Tvål, om du är orolig för att det ska fastna)

I lajvet De Perpetuo så skulle jag försöka chockera spelarna genom att skvätta fejkblod över deras toalett (jag tror inte att de skulle ha uppskattat om jag hade skvättat det på deras vardagsrumsgolv eller väggar.)

Har du några recept på specialeffekter du vill dela med dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar