onsdag 26 november 2014

The Last Drop - min tredje film!

Ja, nu var det dags igen: Jag har medverkat i en till film som jag och mina vänner har gjort. Idén var enkel: Två snubbar slåss om den sista skvätten kaffe enligt Street Fighter II-stilen. Åtminstone tror de att det är just så episkt det ser ut....
Och medan de två snubbarna slåss så kommer en tredje part och tar den sista slurken och på så sätt vinner.

Vi filmade detta i Novia i Åbo. Allting var mot ett bord där vi ställde en kaffekokare. Det som var bra med det utrymmet var att det fanns gott om svängrum. Vi hade tidigare funderat på andra kafferum, men alla hade det problemet att vi inte skulle ha fått plats att filma en stridsscen där. Vi skulle knappt ha fått plats med en kamera och skådisar.
Jag är för en gångs skull framför kameran. Jag är dendär killen i slips.

Allting filmades på två timmar. Sedan editerades det i två-tre dagar och sen var det ute på youtube.

Så här har vi resultatet. Jag tycker att det är kanske den bästa filmen vi har gjort hittills. Jag och mina kumpaner har gjort tre korta filmer. (fyra om man räknar med Ninjamania) Dessa är Dagon, Lost at the Student Village och nu The Last Drop.

Så, utan att svamla vidare: Här ger jag er The Last Drop!


1 kommentar:

  1. Haha, jag skratta å skratta å skratta.. å sen så länka jag den åt mamma :D

    SvaraRadera