torsdag 21 maj 2015

Filmutmaning!

Sen januari har jag hållit på med en läsutmaning. Jag är nu uppe i 20-något böcker och det har varit en väldigt givande utmaning. Men då började jag tänka "varför inte en filmutmaning"?
Och jag hittade ingen. Så jag gjorde naturligtvis det enda rätta: Jag gjorde min egna utmaning!

Här har vi den:



Reglerna är väldigt enkla:
Se en film som matchar någon av kategorierna, skriv upp vad det var för film.
T.ex bredvid "Romantisk film" så kan du skriva "The Notebook". Bredvid en känd skådespelares första film kan du skriva upp "Nightmare on Elm Street (Johnny Depp)" osv
Det är bara ett kryss för en film, så försök inte fuska genom att sätta "Pirates of the Caribbean" som en barnfilm och ett historiskt drama.

Hur du väljer filmer är helt upp till dig. Ingen domare kommer att skjuta dig om du tycker att t.ex Avatar är en romantisk film trots att jag skulle sätta det under Science Fiction. Syftet med såna här utmaningar är att man ska utmana och utveckla sig själv.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar