lördag 7 november 2015

En puhu suomea - en dikt

Min lärare frågar efter min läxa.
Jag svarar
En puhu suomea

Studiehandledaren vill veta min framtidsplan.
Jag svarar
En puhu suomea.

Herr Undersergeant skäller ut mig
Jag svarar
En puhu suomea.

Min mamma klagar över oredan i mitt rum.
Jag svarar
En puhu suomea.

Min pappa frågar om jag ska skaffa ett jobb
Jag svarar
En puhu suomea

Mormor frågar om jag ville klippa hennes gräsmattan
Jag svarar
En puhu suomea

Min flickvän frågar om jag vill se en romatisk komedi
Jag svarade
En puhu suomea

Polisen stannar mig för att jag kör för fort
Jag svarar
En puhu suomea

Prästen frågar om jag tar denna fru till min äkta maka
Jag svarar
En puhu suomea

Skattmasen undrar om jag gömmer pengarna
Jag svarar
En puhu suomea

Doktorn säger att jag dör om jag inte slutar röka
Jag svarar
En puhu suomea

Calle Haglund säger att jag ska lära mig finska
Jag svarar
Sprechen sie Deutsch?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar