måndag 30 november 2015

Var hittar jag allt?

Förstås har ni läst min blogg väldigt aktivt och inte missat en enda statusuppdatering. Då har ni garanterat märkt att jag recenserat en del filmer, också en del okända sådana. Jag har då fått frågan "var hittar du allt?". Var hittar jag sådana konstiga och okända filmer som Galaxina, Fire & Ice eller Class of Nuke 'em High.?

Jag skulle våga påstå att 5 % av alla filmer jag äger (vilket är många) har jag köpt till det fulla priset. Det har varit filmer som jag älskar och som jag vet till 100 % att jag vill ha. Resten har jag hittat i realådor eller fått tag i via billiga erbjudanden helt enkelt. Det är otroligt vad man kan hitta om man är en filmfantast som jag och letar lite! Jag menar Highlander och Ghostbusters 2 är båda filmer jag har hittat i realådor för något mellan fem och sju euro. Jag älskar dessa filmer! Snacka om fisketur, eller hur?
Men var lönar det sig att fiska då? Jo:

Internet!
Nyligen beställde jag ett litet filmpaket från Discshop, med fyra filmer för fem euro. Med lite huvudräkning så blir det 1,25 € per film. Inte illa, va? Även om de filmer jag beställde visar sig vara skräp så var fem euro för fyra filmer ganska så billigt. Och än så länge har åtminstone en varit helt okej. Det var på det sättet jag kom över Manborg. Men jag letar förstås inte bara efter "dåliga" billiga filmer, utan om jag hittar en pärla här så blir jag överlycklig!
Jag har inte bekantat mig med Netflix eller sådana tjänster, men jag kan tänka mig att man hittar saker där.

Realådor!
 Ibland när jag är till Citymarket, Prisma eller något annat varuhus så passar jag på att kolla i realådorna. För ett tu tre kan man hitta en pärla där, som den vanlige konsumenten inte skulle köpa, så då norpar man det istället! Det var på det sättet jag hittade Mortal Kombat för två euro! Det var också på det sättet jag hittade Fire & Ice!

Filmbutiker
Onekligen, det bästa stället att hamstra filmer på är hos andra filmfantaster! Främst då filmdivarin, om ni kan hitta ett sådant. I Åbo finns ett jättebra filmdivari nära tågstationen där jag hittade bland annat den tecknade Sagan om Ringen, John Carpenters The Thing, The Wrestler, A Fantastic Voyage.. Och så några filmer som jag ännu kommer att recensera. :D
Och det är inte ens filmer som är "billiga". Och visst, det är dyrare än Internet, men jag ansåg att jag ville betala lite mera för dessa filmer. 
Och jag har förstått att man kan byta filmer där! Så någon dag kommer jag att hämta dit en stor hög filmer och byta till mig andra filmer.

Ja, vad mera kan jag säga än: God fisketur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar