söndag 1 maj 2016

De värsta sommarplågorna

Vappen har varit och nu står sommaren vid dörren. Det betyder att det är dags att stänga av radion och undvika uteserveringar! För radiostationerna kommer att hitta någon låt som de bestämmer sig för att spela sönder. Som Egyptens gräshoppor!
I min livstid har jag sett sommarplågor komma och gå. De flesta går att undvika, bara man inte lyssnar på radio. Men ibland går det inte att undvika.
Här kommar nu de värsta sommarplågorna jag känner till. Många av dem spelas inte mera, som tur är, och en del låtar kan diskuteras huruvida det är sommarplågor eller ej.


Dansa, Pausa - Panetoz
Det finns absolut inget i denna låt som får mig att vilja dansa, okej? Om något så dödar det all lust för att dansa. Tänk er följande scenario: Ni är på klubben, dansar lite, har kul... Och så kommer denna låt på och ni känner bara ett gigantiskt "fy sjutton" och har tappat all lust att fortsätta dansa. Jag kände likadant när The Baseballs cover av Umbrella snurrade. När jag hör denna låt får jag bara lust att köpa det största ölstopet, gå till mixerbordet och hälla ut allt där nästa gång det kommer "pausa", för att förhindra denna simplistiska pop-smörja.


Valokuvia
Jag vet att denna låt inte egentligen är en sommarplåga, men jag för min del har alltid associerat den med terasser och uteserveringar. Där en radio står på Iskelmä-kanalen och denna låt kommer på. Den kom ut 1994 och FORTFARANDE kan man höra den på en uteservering! För jag kommer ihåg att den spelades på radio redan när jag var en liten knatte som poängterade att "mamma, denhäj låten e skjiit".

Sommartider
Sommartider NEJ NEJ sommartider!
Arma Per Gessle
Som skrev denna sång
åh fy fan
Den torterar mig
Varenda soooommar!
Sommartider NEJ NEJ Sommartider!

Sommaren är kor....T
 AAAAH!!!!! 
När jag gick i lågstadiet skulle vi sjunga denna sång och jag kommer ihåg att vår musiklärare ville att ungarna skulle uttala T:et tydligare, för det hördes inte. Resultatet var att varenda vår hördes "Sommaren e kor....T. De mesta regnar bor....T...."


E de fest?
Fy tusan.... Ingen fest här inte!
Nej tack, jag vill inte hångla! Du har effektivt mördat min boner, jag är lika slapp som en död fisk!  X3M, ni är skyldiga mig en förklaring, vilken jubelidiot tyckte det var en bra idé att spela musik som gör folk dummare? Jag vet att er kanal är till för ungdomar, men om ni ser till att flera hjärnceller dödas så kommer dagens ungdomar att glömma bort hur man andas! Vill ni ha det på ert samvete?! 

Saxofuckingfon - Samir & Viktor
Okej, om låten handlar om hur allt blir bättre med en saxofon. Varför finns då bara ett femsekunders saxofonsolo? Medan resten av låten bara bara använder synth? Borde inte låten heta "Synthfucking"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar