torsdag 9 juni 2016

Goat Simulator


Jaaa..... I vilken ända ska jag börja?

Handling
Du är en get. Du är en get som härjar i en stad.
Var det för kort, okej då ska jag förklara så här: Du är en get som springer omkring i en stad och slår omkull saker och folk och annat. Och du får poäng för det och det är hela intrigen. Du kan också sätta en jetpack på din get, du kan ge din get superkrafter och annat roligt!

Om spelet
Jag skulle vilja beskriva spelet med denna enkla liknelse: Tänk er en person som bröt benet. Men istället för att gå till en doktor så tejpade personen själv ihop benet, vilket resulterade i att då det hade läkt så var det missbildat. Så känns detta spel, som att det blev något problem i början av tillverkningen, men istället för att fixa problemet så lät man det finnas kvar ända tills spelet var klart.

När jag först hörde om detta spel var jag väldigt skeptisk. Det lät helt enkelt för korkat för att vara roligt. Men så fick jag tag i det ändå och provade det. Och som jag skratta! Jag hade min get att rusa in i ett hus där en familj satt kring matbordet och välte omkull precis allt innan den rusade ut och hoppade på trampolinen utanför och krossade en trädkoja innan den fortsatte till en bensinstation som exploderade när geten stångade bensinpumparna.
 Det fick mig att tänka på då jag har spelat skateboarding-spel och slutligen struntar i att få poäng, jag bara letar efter intressanta sätt att skada min skateboardare!
Det fick mig också att tänka på spelet Big Rigs: Over the Road Racing. Bara att man gjorde ett äkta spel av Goat Simulator!

Det negativa med spelet är att när du har sprungit omkring i ungefär en halvtimma så börjar man bli uttråkad. Eller så är det jag som är svår att underhålla.

Betyg
Goat Simulator är svår att betygsätta. Det har fått en massa negativ kritik för att det är ju ett halvfärdigt spel och det stämmer. Det vore dåraktigt att påstå att Goat Simulator skulle vara ett jättebra spel som man måste "fatta".
Men det är roligt! Det är så hysteriskt roligt att underhålla sig med en halvtimme åt gången.
Jag skulle dock inte rekommendera att ni köper den till full pris, se om ni kan få den på rea någonstans.
Här är en playthrough av allas vår James Rolfe och Mike.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar