lördag 10 september 2016

Surgeon Simulator



Jag har nu petat lite på Surgeon Simulator, jag kom över det för en tid sen för en billig slant. Det går ut på exakt vad som står på paketet, du är en kirurg som ska utföra en lyckad operation. Det kan betyda att du ska såga upp bröstkorgen och byta ut ett hjärta. Och du måste göra det snabbt innan din patient dör. Och ibland finns det saker som försvårar, t.ex att du opererar i en ambulans som har ibland en tendens att köra på en vägbula, så hjärtat du ska sätta i tappar du och det ramlar ut genom den öppna ambulansdörren.
ELLER så är du uppe i rymden och ska försöka utföra operationen i noll gravitation!

Spelet är väldigt svårstyrt. Med musen så för du läkarens arm åt höger och vänster, på fem tangentbordsknappar kontrollerar du kirurgens ena fingrar (Ett tips: Håll in tangenterna så att du ger fingret åt den medvetslöse stackars saten du har på ditt operationsbord.)
Och på en annan knapp väljer du om kirurgen ska höja eller sänka armen. Knäpp på den igen så kan du röra armen sidledes.

Det kan du göra... Eller så gör du som jag gjorde: EXPERIMENTERA på patienten på så kreativa sätt som möjligt!!
Vilket du inte kunde göra. -.-
För spelet är så krångligt styrt att det t.o.m är svårt att få livet av patienten snabbt!

Betyg
Surgeon Simulator får 2 av 10 i betyg. Det var för krångligt helt enkelt. Kanske det skulle ha gått bättre om jag hade haft en steam controller, men nu har jag det inte. Så sorry nu bara! 

2 kommentarer:

  1. :) har aldrig provat det men sett en hell dell lets play videon och det ser ganska krångligt ut...
    tror nog inte det skulle ha varit så stor skilnad om du skulle ha haft en steam controller eller inte, och borde nog ha gått med en annan kontroller också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, antagligen inte. Och jag förstår varför det är tänkt att vara krångligt, det ska vara utmanande. Men samtidigt så var det så krångligt att det blev bara jobbigt att spela.
      Och ja, jag är en sadistisk kirurg, så jag ville ju förstås experimentera och allt, men t.o.m DET var för krångligt. Så jag vet inte... Det finns ett annat spel som heter I am bread som jag har också (Jag fick både Surgeon Simulator och I am Bread) i en bundle, men det spelet har jag inte ens orkat engagera mig i mera än en kvart, MAX...

      Radera