lördag 29 oktober 2016

The Typing of the Dead: Overkill

Jag tycker om att spela spel där man skjuter zombier och jag tycker om att skriva. Skulle det inte var coolt om det gick att kombinera de två på något sätt? Jag önskar det fanns ett sånt sätt....
Vänta, DET GÖR DET!

Spelet heter The Typing of the Dead: Overkill. Jag skaffade det på steam igår och har suttit och skrivit samtidigt som jag har skjutit zombier.
Spelet är en spin-off grej till House of the Dead-spelserien. Det är ett enkelt arkadspel (en s.k "rail shooter") där du skjuter zombier som kommer rusande mot dig. Mera än så behöver jag inte förklara. På datorn skjuter du helt enkelt med musen. Enklare än så är det inte.

Med Typing of the Dead är det annorlunda. De flesta av er har säkert redan gissat till sig vad det går ut på: Du skriver istället för att skjuta. Zombier kommer rusande mot dig och det dyker upp ett ord på skärmen som du ska skriva för att kunna skjuta zombien.

På lättare svårighetsgrad är det små ord som "ball" och "cat", men jag körde på den svåraste svårighetsgraden och fick hela meningar som "Ulysses was drunk", "We can still be friends right", "To be or not to be" och svårare ord som "abnegation", " sanctimonious", "ubiquitous" osv.

Utseendemässigt är det modellerat att se ut som drive-in skräckfilmer från 80-talet. Det ser väldigt coolt ut, tycker jag.
Jag rekommenderar att ni skaffar detta spel! Det är en utmaning och annorlunda än en "vanlig" shoot-em up. Det är perfekt att spela om du har typ en halvtimme att döda här och där.

Ps.
Med Typing of the Dead: Overkill så kommer också House of the Dead:Overkill så om du vill överge skrivandet och bara skjuta zombier old-school så är det bara att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar