måndag 10 oktober 2016

Två sanningar, en lögn

Ska vi leka lite?
Här om dagen var jag på improvisationsverkstad med Studentteatern i Åbo (STÅ, hemsidan finns här, JOIN US!). En av övningarna var en så kallad "Lära känna varandra"-övning. Vi skulle prata med varandra och komma med tre påståenden, varav två var äkta och en är falsk. Sen skulle vår partner gissa vilket som var falskt. (Det sistnämnda var inte nödvändigt, men alla gillar en utmaning)

Så jag fick en idé: Jag ska här komma med tre påståenden, varav bara ett är en lögn! Ni får i kommentarsfältet gissa vilket som är lögnen!
Sen imorgon kommer jag att posta facit och sen lite bakgrundsinfo.
Här kommer mina påståenden:
  1. En av mina framtänder är falsk. Den sprack när jag rök ihop med en annan kille och ramlade ut flera år senare.
  2. När jag var i armén på ett läger så betalade jag och flera andra personer en typ för att avfyra ett falskt skott i vår båt, då vi alla satt där. Vi höll händerna över öronen och när det hade skjutits sjukanmälde vi oss alla för "tinnitus" och på så sätt slapp vi lägret.
  3. Jag har stått på scen med ett rockband inför 4000-isch personer.

 Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar