måndag 26 december 2016

Guldklimpar ur 2016

Är det något facebook har lärt mig så är det att 2016 var ett år som sög.
Men istället för att göra ett inlägg där jag gnäller så tänker jag prova något annat:
Jag tänker lista de bra sakerna med 2016, för tro det eller ej, det hände! Det kan vara allt från små bedrifter till större händelser!

Here we go:
  • Jag blev klart med ett utkast till mitt rymdäventyr under NaNoWriMo2016. I god tid dessutom! Jag sitter nu och gnolar på en uppföljare vilket jag ser fram emot att göra. Jag är ett steg närmare att bli publicerad som en icke-stereotypisk finlandssvensk författare. 
  • Jag har utvecklats som författare under 2016. Exakt hur kan jag inte säga, men jag har gjort det.
  • Jag har gjort ett antal korta filmer tillsammans med min kollega Martin. Det har varit givande! :) 
  • Min mentala hälsa är mera stabil nu i december 2016 än vad det var i januari 2016. 
  • Jag har fortfarande kvar jobbet och det går än så länge riktigt bra.
  • Som vanligt har jag recenserat en massa filmer! Mindre i år än förra året, tror jag. men iallafall, jag håller mig fortfarande på linjen! Jag kom igenom de sämsta B-filmerna jag kunde tänka på, som Birdemic.
  • Jag har spelat en massa spel på Steam. Payday 2 är en favorit, om man får en grupp till det. Annars älskade jag Skyrim jättemycket, samt Saints Row 3 och 4. Tänk er GTA, bara att utvecklarna har sagt "Vi skiter i att göra det verklighetstroget, låt oss slänga in laservapen och rymdskepp!"Och by gawd, det är vackert!
  • Jag har gjort några Vloggar. Det har inte blivit så många som jag ursprungligen planerade, men jag har ändå planer på att göra flera. 
  • Jag har inte dragit så många bordrollspel alls under 2016, men jag har däremot skrivit upp ett antal stycken som jag har lagt undan i min skrivbordslåda...Ifall jag får spelare. Men när jag kommer tillbaka till Åbo tänker jag skaffa Dungeons and Dragons-regelboken och kanske börja dra lite sånt också. :)
  •  Jag har blivit mera uppmärksam på min vikt och att hålla mig i form. Inte så mycket som jag borde, men åtminstone tänker jag på det mera nu än förr. Och det gör allting lite lättare. Och många säger att jag inte behöver hålla koll, men en läkare jag besökte i våras skulle inte hålla med er. (Speciellt då vi har några familjesjukdomar som skulle kunna ta livet av mig om jag inte håller koll)
  • Jag har fortfarande familj och vänner som bryr sig om mig, och jag bryr mig om dem. 
Så i det stora hela skulle jag säga att 2016 ändå inte var ett så pjåkigt år som Internet vill påstå. :)

Vad bra hände dig under 2016?

2 kommentarer:

  1. Låter ändå inte så dåligt! :) Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  2. Svar på din kommentar till mitt blogginlägg:

    Går du in på Perussuomalaiset Nuoret's facebooksida så kan du se en pil i högra hörnet av videon de lagt upp. Klickar du på den så borde det dyka upp olika alternativ. Ett av de alternativ är "Anmäl inlägg".
    Tyvärr är Facebook så pass amerikanskt att det endast är ammande mammor som tas bort från facebook, och de svarar med att de inte tycker videon är tillräckligt kränkande.
    Jag svarade dem, vänligt, varför just videon är kränkande.

    SvaraRadera