fredag 30 december 2016

Nyårslöften!

Jag brukar normalt inte skriva upp nyårslöften, jag brukar ändå strunta i dem eller glömma bort dem.
Men nu tänker jag ändå räkna upp några stycken. Om någon gnäller sen på att jag inte håller dem så får de nog ta upp saken med Högsta Domstolen, se hur mycket de bryr sig.
  • Jag ska delta i Reading Challenge 2017! Det var givande att göra det 2015, men 2016 var ett för påfrestande år. Så: 2017 ska jag försöka ta mig igenom det! Vilket betyder att ni, kära läsare, kommer att få läsa en del bokrecensioner.
  • Jag ska jobba på en uppföljare till mitt rymdäventyr. Ända sen jag slutade så har jag tänkt på att återvända till min rymdvärld för jag vill träffa karaktärerna igen.
  • Jag ska också editera mitt nuvarande utkast och skicka runt det. Några vänner har uttryckt sin vilja med att läsa dem.
  • Jag ska skriva en fantasystory. Jag har en del anteckningar i min lägenhet och på datorn som berör en fantasyvärld jag har jobbat på sen i somras. Jag kanske gör det under NaNo nästa år.
  • Jag skulle vilja lära mig spela gitarr. Jag spelade bas en hel del under min ungdom, vilket blev liggande på hälft nu när jag har bott i Åbo. Så varför inte lära mig gitarr då?
  • Jag ska skaffa Dungeons and Dragons-regelböckerna och se om jag inte får ihop en spelgrupp till det.
  • Jag ska börja larpa igen. (ja, om ni inte visste det så har jag larpat eller lajvat som en del säger). Vet inte ännu vad, men ska se vad svennarna har för sig.
 Vad har du tänkt lova till nästa år? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar