tisdag 9 maj 2017

Det mitt hjärta behöver

Jag saknar något i mitt liv. Något som jag har behövt i åratal men aldrig haft.
Något så livsviktigt för varje person av min sort. Och man märker det inte förrän man inte har det. Jag skulle vilja ha det hemma hos mig, väntande på mig. När jag kommer hem från mitt jobb vill jag ha det där, redo att ta emot mig med all sin värme och kärlek.

Jag behöver en soffa. Eller en fåtölj, men helst en soffa.
Varför?
För att jag inte har någonstans att läsa!

Eller ja, tekniskt sett har jag det. Jag KAN läsa i min säng, jag KAN läsa framför datorn och jag KAN läsa på skithuset om jag måste. Men i sängen somnar jag för ofta. Dessutom så spenderar jag redan 6-8 timmar där varje förbannade natt, jag har utforskad varenda kurva och varenda knöl som jag hittar där. Jag kan läsa framför datorn, men skärmen distraherar mig alldeles för mycket.
Och på skithuset... Hur många av er sitter på skithuset och läser Shakespeare eller Ray Bradbury 1-3 timmar i sträck?

Så i mitt framtida hem kommer jag så hårt att skaffa en soffa! Eller om det är för litet, om jag måste bo i en container eller något, så tänker jag skaffa dit en fåtölj.
Även om jag inte skulle läsa skulle det vara skönt att ha någonstans att slänga sig ner och slappa en stund, som INTE är min säng.

Man kan drömma, dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar