tisdag 31 oktober 2017

Plattan i mattan!

Jag velar fram och tillbaka med hur jag ska göra i år. Tidigare år har jag suttit och väntat tills klockan ska bli 12, då startskottet går. 
Idag? Jag ska upp klockan sju imorgon. Så jag har tidigare tänkt på att gå och lägga mig.
Men samtidigt så kan det inte skada att skriva 100 ord innan jag stänger fabriken....
500 ord.... 1000 ord.....
Eller så skriver jag bara tills jag tycker det får räcka innan jag ska sova. :D 

När någon frågar mig varför jag är så fascinerad av NaNoWriMo, så ger jag oftast ett väldigt kort svar. "Jag tycker det är roligt." Ända sen jag var en liten gosse har jag älskat att hitta på galna historier, bygga upp världar och fylla dem med karaktärer som har problem.
Men det korta svaret är inte alltid det sanna svaret. 
Det långa svaret är att jag fortfarande tycker om galna historier och karaktärer. 
OCH att jag lär mig mycket om mig själv och mitt skrivande under november månad. Det är ett ypperligt tillfälle att utforska vad för slags skrivspråk jag har och hur en"Johanitisk" berättelse ser ut. 
Jag bearbetar också en del problem under mitt skrivande, även om det sker omedvetet. 

Så, without further ado: Nu kör vi!
Om jag är trött imorgon så sori vaan! Funka det för dendär typen i kostym funkar det för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar