fredag 20 april 2018

Min älskad-eeeh....

Min älskade är så vacker
som en oförstörd lilja
hennes kindar är röda som bär
jag är fångad mot min vilja

Men hon har ett problem
som överskuggar allting
hon vill att ur mitt hem
försvinna värdefulla ting

Men min bokhylla får minsann vara
Mina älskade böcker ska du låta bli
Jag kan ej överleva på kärlek bara
Så min bokhylla rör du ej, see?!

Jag har samlat på böcker i flera år
Du kan ej tävla med dem om detta
De har varit med mig i mina sorgeår
Du är endast med mig då det är hetta

Bradbury, Asimov, Clarke, Heinlein
Tolkien, Card, Gaiman, Rowling
Russ, LeGuin, Lindgren, Jansson
Lovecraft, Shelley, Poe och King

När strömmen försvinner tackar du mig!
då kan mitt arma sinne ha en chans!
När Netflix går under ångrar du dig!
Mina böcker försvinner ingenstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar