onsdag 12 oktober 2016

Två sanningar, en lögn AVSLÖJAD!!

Häromdagen utlyste jag en liten utmaning: Jag skulle ge tre påståenden, två sanningar och en lögn. Folk skulle sedan kunna gissa vilket som är falskt.
Efter att ingen har svarat så kommer facit här.

En av mina framtänder är falsk. Den sprack när jag rök ihop med en annan kille och ramlade ut flera år senare.

Detta är sant! Fast inte lika dramatiskt som det låter. När jag spelade amerikansk fotboll år 2010 så krockade jag med en killes axel och det hördes ett högljutt KRACK från min mun. Jag spottade ut tandflisor och tänkte inte mera på det.
Många år senare då jag sov så hördes det igen ett knäpp från munnen som väckte mig och jag kände att jag hade en halv tand loss från den nedre tandraden på framsidan. Det kom inget blod för det var främst emaljen som var borta (vi kan säga typ 70 % av tanden var borta). Jag for till tandläkaren så fort de hade öppnat och fick tanden fixad.

När jag var i armén på ett läger så betalade jag och flera andra personer en typ för att avfyra ett falskt skott i vår båt, då vi alla satt där. Vi höll händerna över öronen och när det hade skjutits sjukanmälde vi oss alla för "tinnitus" och på så sätt slapp vi lägret.
 
Detta är falskt! Men jag har hört via mulliradion att ett gäng på GrK gjorde det för att slippa lägret. Men mulliradion betyder att jag hörde det från en typ som hade hört det från en annan typ osv, så för allt vi vet kan det vara 1000 % bullshit.

Jag har stått på scen med ett rockband inför 4000-isch personer.

Detta är sant! Det var under Skolmusik 2007 som en del förmågor från olika högstadium och gymnasium fick spela i Åbo-arenan. Och jag spelade i bandet Lotus på den tiden, vilket bestod av mig och tre andra vänner. Och naturligtvis ville vi vara där och uppträda! Och vi var där, inför 4000-något elever på en scen och spelade upp vår låt som vi hade vunnit med i en tävling i Vasa några månader tidigare.
Det är bland det roligaste jag har gjort i mitt liv. Vi var unga och framtiden såg ljus ut. Ibland kommer jag på mig själv med att sakna grabbarna i bandet. Suck... Good times....
Nåväl. Jag föreställer mig att folket gillade det iallafall. Please don't ruin this for me!

"Pics or it didn't happen", som de säger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar